Reisitingimused

SUUSAREISIDELE kohaldatakse eritingimusi.
Tutvu suusareiside tingimustega siin

----------------------------------------------------------------------------
ÜLDISED REISITINGIMUSED

MÕISTED ja LÜHENDID

Reisikorraldaja, reisiteenuse pakkuja (RK) – AT Devorex OÜ
Reisija (R) – RK poolt korraldatud reisil osaleja
Reisitasu – reisi maksumus, kaasa arvatud ettemaks
Reisihüvitis – Reisi tühistamisega seotud kulud, mida R on kohustatud tasuma RK-le

1. REISILEPING
1.1 Reisileping on leping, mis sõlmitakse RK ja R vahel ning käsitleb käesolevaid reisitingimusi.
1.2 Reisilepingu alusel müüb RK reisiteenuseid R-le, kes kohustub maksma selle eest kokkulepitud tasu (reisitasu).
1.3 RK poolt reisikataloogis või muus tutvustavas materjalis kättesaadavaks tehtud reisikirjelduses peavad sisalduma VÕS § 867 lg 2 punktides 1-7 esitatud andmed.

2. REISI EEST TASUMINE
2.1 Reisileping jõustub hetkel, kui R on välja valinud reisi ja tasunud ettemaksu vastavalt reisitoote broneerimistingimustele, mis on iga toote juures eraldi esitatud.
2.2 Ettemaks ei kuulu üldjuhul tagastamisele v.a. juhul kui on tegemist reisija haigestumisega. Sel juhul tagastab ettemakstud reisitasu Kindlustusselts, kui eelnevalt on vormistatud reistõrkega (reisiärajäämise) kindlustus.
2.3 Kui R ei ole kokkulepitud ajaks reisitasu maksnud, on RK-l õigus tellimus tühistada.

3. REISI HIND JA HINNAMUUTUSED
3.1 Reisi hinna sisse kuuluvad need teenused, mis on kirjeldatud reisi tutvustavates materjalides.
3.2 RK poolt müügikampaaniate korras väljakuulutatud soodustused kehtivad ainult uutele broneeringutele, soodustustel ei ole tagasiulatuvat jõudu.
3.3 R-l ei ole õigust RK-lt nõuda hüvitist juhul, kui ta jätab kasutamata mõne reisipaketi hinnas sisalduva teenuse.
3.4 RK-l on õigus muuta reisiteenuste hinda järgnevate asjaolude ilmnemisel:
3.4.1 transpordi- või majutushindade muutumine, kui need ei allu RK kontrollile;
3.4.2 valuutakursi oluline muutumine;
3.4.3 Eesti või sihtkohamaa maksude ja lõivude muutumine.
3.5 Reisitasu muutumisest tuleb R-le teatada esimesel võimalusel, kuid mitte vähem kui 21 päeva enne reisi algust.
3.6 Hinnagarantii kaitseb R-i ootamatute hinnalisade eest ja kehtib juhul, kui R tasub kogumaksumuse reisi tellimisel. Eelduseks on see, et reisini on jäänud vähemalt 30 päeva.

4. REISIJA ÕIGUS REISI MUUTMISEKS VÕI TÜHISTAMISEKS MÕJUVA TAKISTUSETA
4.1 Mõjuva takistuseta on R-l õigus tellimus tühistada, makstes sealjuures reisihüvitist vastavalt reisitoote juures esitatud annulleerimistingimustele. Ettemaksu arveid ehk broneerimistasusid ei tagastata.
4.2 Mõjuva takistuseta on Reisijal õigus tellimus tühistada ja reisihüvitist mitte maksta kui reispaketi hinnatõus on vähemalt 1,5 kordne või on tegemist olulise reisiteenuse muutumisega (loe p.8.1). Reisija peab oma tühistamissoovist teatama 48 tunni jooksul pärast hinnatõusu või olulise muutuse teate saamist.
4.3 Kui reisi tühistab pere- või sõpruskonna liige ja nende reisi hind põhineb sellel, et kindel arv reisijaid elab koos ühes toas või reisib koos, siis on RK-l õigus võtta muutustest põhjustatud lisatasu.
4.4 Kui R-le ei väljastata viisat, käsitletakse seda kui reisi tühistamist Mõjuva Takistuseta ning kohaldatakse käesoleva reisitingimuste punkti 4.1 sätteid.
4.5 RK soovitab teha kohe reisi broneerides reisitõrkega kindlustuse. Vastavalt Reisija kindlustuslepingule korvab Kindlustusselts reisitõrke ilmnemisel RK-le makstud reisitasu.

5. REISIJA ÕIGUS REISI TÜHISTAMISEKS MÕJUVA TAKISTUSE ILMNEMISEL
5.1 Reisijal on õigus reis tühistada Mõjuva Takistuse ilmnemisel, milleks on kliendi või tema lähedase isikuga juhtunud õnnetus (suur varaline kahju, lähedase kaotus või muu ootamatus). Kliendile tagastatakse reisitasu (lõpumakse), millest on maha arvestatud bürookulud 100 €  ja vältimatud kulutused (nt hotelli- ja lennupiletitetrahvid) ja partnerile tasutud ettemaksud. Ettemaksu arveid ehk broneerimistasusid ei tagastata.
5.2 Suusareisde tühistamisel kohaldadakse rangemaid tingimusi. Loe edasi
5.3 Klient on kohustatud RK-le ja Kindlustajale Mõjuvast Takistusest viivitamatult teatama ja esitama tõendi takistuse ilmnemise kohta.
5.4. Kui reisi tühistab pere- või sõpruskonna liige ja nende reisi hind põhineb sellel, et kindel arv reisijaid elab koos ühes toas või reisib koos, siis on RK-l õigus võtta muutustest põhjustatud lisatasu.

6. REISIJA KOHUSTUSED JA VASTUTUS
6.1 R kohustub tutvuma reisi tutvustavate materjalide, reisitingimuste ja reisija meelespeaga.
6.2 R kohustub järgima reisi puudutavaid juhendeid, väljumisaegu, hotellide ja transpordivahendite sisekorraeeskirju.
6.3 R kohustub tasuma oma võimalike tagasisõidukulude eest, kui teda ei lubata sihtkohariigis maale või sihtkohariigist lahkuda.
6.4 R ei tohi oma käitumisega häirida teisi kaasreisijaid. R vastutab kahju eest, mida tema tahtlik või hoolimatu tegevus põhjustab RK-le, kaasreisijatele või kolmandatele isikutele.
6.5 R-l lasub omavastutus reisikindlustuse hankimisel.
6.6 R vastutab oma reisidokumentide korrasoleku eest. Kui reis jääb ära kehtivuse kaotanud dokumentide tõttu, rakendab RK reisi tühistamise määrasid p. 4.1 alusel.

7. REISIKORRALDAJA KOHUSTUSED JA VASTUTUS
7.1 RK vastutab selle eest, et reis vastab kirjeldustele ja kliendile antud lubadustele.
7.2 RK kohustub toimumata reisi eest reisitasu tagasi maksma, kui reis jääb ära RK süü tõttu.
7.3 RK vastutab R tervisele ja varale põhjustatud tõendatud kahju eest, kui see tuleneb RK või tema esindaja tegevusest (tegevusetusest). Pretensioonid lahendatakse p. 9.3 sätte alusel.
7.4 Reisikorraldaja ei vastuta:
7.4.1 kui kohapealne ilm ei vasta paljude aastate keskmistele näitajatele;
7.4.2 lennu- ja bussitranspordi tehnilise korralduse, lendude hilinemise ning pagasi kadumise eest;
7.4.3 kahju eest, mille on põhjustanud R enda hoolimatus, tegevus/või tegevusetus;
7.4.4 kui tema poolt vahendatav firma (hotell, transpordifirma, sihtkoha reisibüroo jne) pankrotistub, märgatavalt hindu tõstab või osutub mõnel muul viisil ebasobivaks. RK teeb kõik võimaliku, et probleem lahendada.
7.5 RK ei vastuta kahju eest, mille on põhjustanud vääramatud jõud (VÕS § 103 lg 2 ) nn force majeure (loodusõnnetused, sõjad, streigid vms). Mõlemad lepingupooled võivad lepingu üles öelda, kui reisiteenuse osutamine muutub võimatuks või ohtlikuks vääramatu jõu tõttu. Pretensioonide lahendamisel kasutatakse VÕS § 879 sätteid.

8. REISIKORRALDAJA ÕIGUSED
8.1 Reisikorraldajal on õigus teha reisiprogrammis muudatusi, kuid sellel tingimusel, et reisi kvaliteet ja iseloom sellest oluliselt ei muutu. Oluliseks muutuseks ei saa lugeda samal tasemel hotelli vahetust, Vedaja muutmist või asenduslende. Muudatustest reisipaketis tuleb R-t teavitada viivitamatult.
8.2 RK-l on õigus reis ära jätta juhul, kui:
8.2.1 seda põhjustab sihtkohas või selle lähedal toimuv force majeure või reisijate julgeolek on seatud ohtu (sõda, rahutused, loodusõnnetused vms);
8.2.2 Vedaja annulleerib ootamatult oma lennud ja neid ei ole võimalik teiste lendudega asendada;
8.3 RK teeb endast kõik oleneva, et lahendada p.8.2 tagajärjel tekkinud olukord.

9. PUUDUSED JA NENDEST TEATAMINE
9.1 Puuduseks reisikorralduses loetakse seda, kui reis ei vasta teenuste ning muu korralduse poolest sellele, milles on eelnevalt kokku lepitud.
9.2 Puuduseks reisikorralduses ei või pidada järgmisi asjaolusid:
9.2.1 reisi kui terviku seisukohalt väheolulisi muutusi, mida sihtkoha ja reisi iseloomu arvestades on võimalik eeldada (lennujaamade vahetus, asenduslennud, ilmast tingitud hilinemised, liiklusummikud vms);
9.2.2 Reisija ei pääse lennule või sihtkohariigis maale oma süü tõttu (kaotas pileti, maaletuleku keeld, pass on kehtetu või kadunud, tugev alkoholijoove jne).
9.2.3. hotelli vahetamist vahetult enne väljasõitu või reisi ajal, kui põhjuseks on hotellide poolt sageli praktiseeritav ülebroneerimine. RK kohustub ärajäänud hotelli asendama samaväärse või kõrgema tasemega hotelliga võimalikult sarnase asukohaga.
9.3 Puudustest, mida on võimalik kõrvaldada reisi sihtkohas, tuleb koheselt teavitada teenuse osutajat kohapeal. Kui kohapeal lahendust ei leita, tuleb hiljemalt 10 päeva jooksul peale reisi lõppemist esitada RK-le kirjalik kaebus. Kui R soovib saada hüvitist saamata jäänud ja/või ebarahuldava teenuse eest, tuleb R-l lisada kaebusele kviitungite originaalid või teised tõendid otseselt põhjendatud lisakulutuste kohta. Kompensatsiooni makstakse proportsionaalselt vea suurusele reisipaketi hinnast.

10. REISITINGIMUSTE KEHTIVUS JA ERIMEELSUSTE LAHENDAMINE
10.1 Käesolevad reisilepingu üldtingimused kuuluvad lahutamatult RK ja R vahel sõlmitud reisilepingu juurde ning jõustuvad alates reisilepingu sõlmimisest (p.2).
10.2 Erimeelsused poolte vahel püütakse lahendada läbirääkimiste teel. Kui kokkulepet ei saavutata, on R-l õigus eriarvamust käsitleda Tarbijakaitseametis või esitada hagi oma õiguste kaitseks kohtule EV seadusandlusega ettenähtud korras.


  • Meie partnerid: